MERUNGKAI MISTERI ALAM DIRI DAN DUNIA FANA

ombak menghempas pantai menaburi pasir berselerakan, meleraikan ikatan dan menghakiskan pantai. pabila istana pasir dibina saat itu ombak mengganas. jika keimanan tidak seutuh dan kuat membina nescaya nasib seusai pepasan pasir..

Search This Blog

Tuesday, September 10, 2013

tenang

aku malas keluar ke pekan terdekat belaga, walaupun kawan aku dbelaga sentiasa menanti kedatanagan. aku simple dan mudah. sometimes aku tidak faham siapa diri aq. mungkin kearah lebih intrapersonal yang lebih suka menyendiri but not critical. orang baik dengan aku, aku baik dengan mereka. simple. tiada kata kesat dan jarang berlaku. mudah. senyum sokmo.
menjadi guru sebahgiannya adalah diriku. namun aku pernah bercita2 berkerjaya yang lebih besar tanpa perlu bertemu dengan orag yang terlalu ramai. sesuatu yang berprestij dan bergaji besar. aku minat berniaga. namun, bilalah cita2 itu boleh tercapai.
blog aku ini adalah coretan hati yang terpendam, salah satu medium untuk berdiskusi dengan diri anda semua.
guru jangan anda pandang remeh, tugas mereka berat mendidik anak bangsa.
kembali isu isteri, memang lama telah aku berdoa dipertemukan isteri yang baik, masih menunggu dengan sabar siapa calonnya. aku yakin ketentuannya. bila, masih rahsiaNya.
aku ingin menjadi diri sendiri tidak mahu meniru orang lain, apa yang aku minat aku buat.. sudah tiba masanya menjadi lebih matang.
semua orang ada seribu macam masalah, hadapilah dengan tabah, sabar dan berusahalah menjadi lebih baik.

No comments:

Post a Comment