MERUNGKAI MISTERI ALAM DIRI DAN DUNIA FANA

ombak menghempas pantai menaburi pasir berselerakan, meleraikan ikatan dan menghakiskan pantai. pabila istana pasir dibina saat itu ombak mengganas. jika keimanan tidak seutuh dan kuat membina nescaya nasib seusai pepasan pasir..

Search This Blog

Wednesday, September 11, 2013

PASSION

my passion is singging, ia semacam telah mekar dalam diri ini. walaupun tahu suara tidak seberapa, tapi aku suka bermain dengan suara.
suara merupakan suara hati yang menggambarkan jiwa. suara yang keluar juga melambangkan emosi semasa. sekarang masih belajar berkaitan suara melalui internet, menyeronokkan dan banyak pengetahuan baru yang aku dapat. walaupun tidak mudah untuk dilakukan secara praktikal kerana memerlukan banyak latihan dan cuba jaya. kini aku tahu range suara aku dimana. panjang nafas dengan sebutan 'ssss' aku mencapai 50 saat.
banyak yang perlu aku terokai, style dalam nyanyian dan melisma perlu diperbaiki.
cita-citaku untuk menyanyi bersama dengan live orchestra harap tercapai. masih meniti hari dan menunggu.
sebelum itu aku perlu pastikan suara dan ilmu vokal berada pada tahap yang baik.
benarlah kata orang minat tidak dapat dihalang serlahkan ia selagi anda mampu menyerlahkannya dengan bijaksana.

No comments:

Post a Comment