MERUNGKAI MISTERI ALAM DIRI DAN DUNIA FANA

ombak menghempas pantai menaburi pasir berselerakan, meleraikan ikatan dan menghakiskan pantai. pabila istana pasir dibina saat itu ombak mengganas. jika keimanan tidak seutuh dan kuat membina nescaya nasib seusai pepasan pasir..

Search This Blog

Saturday, January 4, 2014

Ripley's Believe it or not Genting Highland

pengembaraan diteruskan selepas memasuki rumah hantu. ruangan ini lebih sesuai untuk penggemar sejarah dunia yang pelik2.
menyusuri ruang ini pada hemat aq biasa saja. ia banyak menyingkap peristiwa pelik yang berlaku diseluruh dunia seperti penggal kepala, lelaki terkecil, lelaki tang boleh bertahan dalam mesin ketuhar, kereta emas, ikat kaki dan banyak sangat.

aku menyusuri nya dengan agak cepat namun sempat singgah sebentar untuk mebaca sejarah2 yang menarik perhatian aku.

di sini memang aq ada mengambil gambar, sekiranya berpeluang aku akan berkongsi memori indah itu bersama kalian semua...

selepas itu, bersama keluarga kami berlegar2 kawasan sekeliling, cantik dan menarik. namun bagi aq ia masih biasa mungkin sekadar 3 bintang. pada ketika itu outdoor themepark sedang dibaiki. maka ramai yang bertumpu dalam indoor themepark, sesak.

apapun hasrat aq telah tercapai untuk sampai di sana. InsyaAllah jika Allah mengizinkan, aku akan tiba semula di sana pada tahun 2016 selepas semua kerja2 penaiktarafan taman teme Fox kelas dunia siap sepenuhnya. tak sabar menanti. dengar2 cerita di Aman Jaya Ipoh pun turut akan diadakan taman tema ala2 disneyland besar. mungkin sebab itu pihak genting highland bertindak segera memajukan taman permainan mereka. syabas diucapkan.

pengalaman itu sangat bermakna dan terpahat dalam memori.

No comments:

Post a Comment